אודות

מי אני ועל מה הבלוג?
אני קלודי טל, פסיכולוגית התפתחותית, ראש תכנית תואר שני בחינוך לגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך, מרצה ומדריכה בנושאים שקשורים לחינוך לגיל הרך כגון: כשירות חברתית, ניהול כיתה, למידה מתווכת, התמודדות עם בעיות התנהגות, קריאה חוזרת של ספרי ילדים, סוגיות מיוחדות בחינוכם של תינוקות ופעוטות(בחירה, הצבת גבולות והקניית הרגלים, התמודדות עם תוקפנות וקשיים התנהגותיים אחרים; חינוך לניקיון, טיפוח יצירתיות ולמידה ועוד).
בגיל הרך אני מתכוונת לתינוקות, פעוטות, ילדי גן וילדים בכיתות א' וב' (מהלידה עד גיל 8).
כל חיי המקצועיים אני עוסקת בהכשרת מחנכות במסגרות שונות של חינוך לגיל הרך(מעונות יום, פעוטונים, גני ילדים, כיתות א' וב') ובהדרכת הורים בדרכים "מסורתיות" שכוללות מפגשים פנים –אל-פנים.
בלוג זה בא לאפשר דיאלוג ודיון עם קבוצות נרחבות של הורים ומחנכות באמצעות הרשת.
כוונתי לכתוב על סוגיות שנראות לי משמעותיות בחינוך לגיל הרך, בסוגיות שתופסות את תשומת הלב הציבורית ואני חושבת שיש לי מה לתרום לדיון. בנוסף אני מזמינה את המתעניינים בבלוג להציע בעצמם סוגיות להתייחסות. במידה ואמצא עצמי מבינה בנושא אתייחס בשמחה לסוגיות שתועלינה על ידי גולשים שמתעניינים בבלוג.
אני מזמינה גולשים להעלות לדיון אירועים ספציפיים שבהם הם נתקלו (תוך שמירת זכויות האנשים שמופיעים באירוע). דיונים שמתמקדים באירועים ספציפיים עשויים להוביל לתובנות ולמחשבות לגבי דרכי פעולה רצויות יותר מאשר דיאלוג שמתמקד בדעות ובעמדות בלבד.
אתחיל את הבלוג בהתייחסות לקליטתם ולחינוכם של ילדים בני 3-4 בתוך מערכת החינוך הפורמאלית כיוון שמדובר בסוגיה שתעסיק בקרוב מאוד את הגננות והסייעות בגנים ואת הורי הילדים.
בהמשך אתייחס לסוגיות חשובות ומרכזיות בחינוך לגיל הרך: על משמעותם של קשרים בין אישיים טובים עם ילדי גן; על דרכים להעמיד בחירות לילדים; על הקניית הרגלים והצבת גבולות; על משחק ויצירתיות בגיל הרך; על למידה בכלל ולמידה משמעותית בגיל הרך בפרט; על הכלה של ילדים עם קשיים בגנים; על טיפוח כשירות חברתית והתמודדות עם בעיות התנהגות!

עוד משהו…אלודי הוטייה, מורה לאנגלית מבאר שבע, קרובת משפחה שהיא לי כבת, משמשת כמנטורית שלי בניהול הבלוג!

Research Gate-<a href="https://www.researchgate.net/profile/Clodie_Tal2">Clodie Tal on ResearchGate</a>

 

ORCID #

15 מחשבות על “אודות

  1. שלום קלודי, איך אפשר ליצור עימך קשר? עלי להתייעץ איתך בנושא חשוב מאוד בגיל הרך.. תודה ובברכה, נעמה

    אהבתי

  2. קלודי שלום
    אני גננת לגילאי 3-4 ומנסה לבנות תוכנית שנתית לגדילה אישית וחברתית. אשמח לקבל טיפים מעשיים לבניית התוכנית כגון, פעילויות שיתקיימו בקבוצה קטנה, סיפורים ומשחקים רלבנטים

    אהבתי

    • שלום לך, תכנית שנתית חייבת הליות מותאמת למאפייני הילדים בגן שלך. המאמר תכנון שנתי מציעה מסגרת ארגונית שבונה את הבסיס הארגוני שכוללת עבודה בקבוצות, עבודה במליאה, תצפיות על ילדים, הקניית כללי התנהגות, עבודת צוות וקשר עם הורים.
      אני עצמי תמיד בעד להתחיל את השנה בקריאה חזורת בקבוצות קטנטת והטרוגניות על בסיס חלוקה ראשונית לקבוצות של הגן כולו.
      בתכנון זה ניתן ורצוי לשתף את כל הצוות. אני חושבת שלא מוכרחים לקרוא את אותו ספר בכל הקבוצות אלא ללאפשר לכל קבוצה לבחור ספר מבין שניים שאת מציעה. אחרי השלמת מחזור של קריאה חזורת עם כל ילדי הגן(שזה אומר לקרוא ארבע חמש פעמים את אוות ספר לאותה קבוצה), את יכולה להתאים לכל קבוצה פרויקט למידה שרוב ילדי הקבוצה מתענינים בו.
      מעב רלזה חייבת להיות התאמה לאוכלוסיה הספציפית שאת עובדת איתה.
      קלודי

      אהבתי

  3. שלום קלודי
    אני מעוניינת לרכוש את ספרך "כשירות חברתית" – נראה כי אין אותו אף בחנויות ספרים יד שניה, (ולא רק ראשונה)
    אשמח מאד אם תוכלי להפנות אותי היכן יהיה אפשר לקנות ספר זה.
    תודה רבה
    שרה

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s